Články
Nastavení a ovládání

Porovnání
Verze Office 365

Aktuálně
Sociální zmínky

Kontakt
Spolupráce a inzerce

Aleš Sýkora napsal:

Jak vytvořit uživatele v Office 365

Publikováno: 13.10.2017, Upraveno: 9.4.2019

Sponzorem článku je:

V tomto článku si ukážeme, jak vytvořit uživatelský účet v Office 365. Také nastavíme alias a přiřadíme uživateli licenci. Pro velké množství uživatelů pak provedeme hromadný import uživatelů. Pojďme na to:

Přihlášení do Office

Pro přihlášení do Office 365 zadejte svůj správcovský účet na přihlášovací stránce Office.

Přihlášení k účtu Office 365

Vytvoření nového uživatele Office 365

Ve správci Office 365 přejděte do části Uživatelé > Aktivní uživatelé. Klikněte na tlačítko Přidat uživatele a postupujte podle instrukcí.

Aktivní uživatele Office 365

V tomto kroku nastavíte vše potřebné. E-mailový alias a doménu, role uživatele a také přiřadíte licenci k zakoupeným produktům. Vše zvládnete jednoduchým kliknutím na požadovanou záložku.

vytvoření uživatele v Office 365

Kontaktní informace

Do kontaktních informací o uživateli Office 365 zadávejte informace, které mohou vidět i ostatní zaměstnanci. Budou se poté zobrazovat na kartě kontaktu v Outlooku. Doporučuji tyto informace vyplňovat. Mohou vašim zaměstnancům usnadnit práci při hledání svých kolegů.

Kontaktní informace uživatele Office 365

Heslo uživatele

Heslo můžete nechat vygenerovat automaticky nebo nastavit vlastní heslo podle vašich firemních standardů. Je na vás, zda po uživateli budete požadovat změnu hesla po prvním přihlášení. Pokud budete heslo generovat automaticky tak doporučuji nechat zaškrtnuto. Vygenerované heslo není podle mě moc bezpečné. Na generování a úschovu bezpečných hesel používám a doporučuji aplikaci KeePass.

vytvoření hesla Office 365

Role uživatele

Nastavení uživatelské role je nastavení uživatelských práv. Můžete zde vytvořit globálního administrátora, který má přístup ke všemu, nebo administrátora daných komponent Office 365. Samozřejmě zde můžete nechat základní roli uživatele, který nemá žádné práva na nastavení Office 365. Pokud zvolíte administrátora, je nutné abyste zadali jeho sekundární e-mail, který bude sloužit pro obnovu hesla pro případ kdyby ho administrátor zapoměl.

role uživatele Office 365

Přiřazení licence

Poslední velmi důležitá část nastavení je přiřazení licence na zakoupený produkt. Přiřazení probíhá jednoduše tlačítkem zapnout/vypnout a uživateli můžete přiřadit libovolné množství dostupných produktů. Ty pak můžete průběžně měnit a lze nastavit i jednotlivé části licence. Můžete například uživateli Office 365 Enterprise E3 povolit přístup pouze k jednotlivým součástem licence. Klidně také můžete licence přeřazovat mezi uživateli jak budete potřebovat. Nikdy by však nemělo jeden uživatelský účet používat více lidí. To by bylo proti licenčním podmínkám Microsoftu.

nastavení licence office 365

Hromadné vytvoření uživatelů Office 365

Pokud chcete hromadně importovat uživatele do Office 365, připravte si je do tabulky ve formátu *.csv. Každý uživatel by měl v importním souboru *.csv vypadat takto:

Uživatelské jméno,Jméno,Příjmení,Zobrazované jméno,Funkce,Oddělení,Číslo kanceláře,Telefon do kanceláře,Mobilní telefon,Faxové číslo,Adresa,Město,Kraj,PSČ,Země či oblast

tedy pro mě by zápis vypadal takto:

ales@microsoft-office-365.cz,Aleš,Sýkora,Aleš Sýkora,Jednatel,Oddělení IT,123451,123 456 789 / 331,123 123 451 ,501 234 567,Dlouhá 53,České Budějovice,,37361 Praha 1,ČESKÁ REPUBLIKA

Zjednodušením pro vás může být možnost stáhnout si ukázkovou tabulku. Tu poté můžete upravit a uživatele naimportovat.

import csv souboru s uživateli do office 365

Reklama:

Spolupracuji s:

Spolupracuji s:

Reklama:

Spolupracuji s:

Reklama:

Tyto webové stránky vlastní a provozuje Aleš Sýkora výhradně informační účely. Toto není oficiální webová stránka Microsoft Office 365.